Trend

E-Ticaret Danışmanlığı

E-ticaret danışmanlığı, online satışların gün geçtikçe arttığı dünyamızda en değerli konulardan biri haline geliyor.

Markaların dijital satışlarını yönetmek ve kaliteli bir pazarlama stratejisi izlemek adına destek alınan e-ticaret uzmanlarının değeri oldukça fazla! Siz de bir e-ticaret danışmanı ile iş birliği yaparak beklentilerinizi fazlasıyla karşılayacak çözümlere başvurmak ister misiniz?

Yukarıdaki soruya cevabınızın evet olduğunu biliyoruz! Peki, bu hizmeti alırken hizmet alacağınız danışmanı size neler sunacağından haberdar olmak ister misiniz? Danışmanın becerileri ve size hangi konularda destek olacağını bilmenizin size çok büyük avantajları olacak! O halde vakit kaybetmeden sizi bekleyen alternatiflere bir göz atalım.

E-Ticaret Danışmanı Kimdir?

E-ticaret danışmanı, dijital pazarlama stratejilerinizi, pazaryerlerindeki varlığınızı, yazılım desteğinizi kısaca internetten satışla ilgili bütün ihtiyaçlarınızı karşılamayı hedefler. Doğru strateji ve kaliteli çalışmalara imza atarak dijital dünyada ihtiyaçlarınızı karşılamada ve sağlıklı adımlar atmanıza en büyük destekçiniz oluyoruz.

Farklı kısımlarda ele alınabilecek çözümlerle markanızı internette görünür kılan e-ticaret danışmanları ile aşağıdaki hizmetlere ulaşabilirsiniz. Bu hizmetlerin her biri markanıza değer katacak ve sizi rakiplerinizin bir adım önüne taşıyacaktır!

  • Dijital Pazarlama Danışmanlığı

    E-ticaret sayfanızın profesyonel bir şekilde yönetilmesi adına bir ekibiniz var ama bu ekibin doğru adımlar atıp atmadığından emin olamıyorsunuz. Bu durumda yapmanız gereken ilk ve en önemli şey ekibinize yol gösterecek bir stratejist bulmak olacaktır. Ekibinizi yönetmekten ziyade onlara yol gösterecek olan kişi hiç şüphesiz e-ticaret danışmanı olur.

    E-ticaret danışmanı, dijital dünyadaki değişiklikleri ve sektörün farklı çözümlerini dikkate alarak ne tür çalışmalar yapılması gerektiğini belirler. Markanıza uygun yaklaşımlar bulmada ve bu yaklaşımların sağlıklı bir şekilde uygulamaya konmasında görev üstlenen bu danışmanların temel hedefi size yardımcı olmaktır.

    Strateji belirlerken dikkate alınan 3 temel alan vardır. Bu 3 temel alanda doğru adımlar atmak e-ticaret platformunuzu öne taşımakla kalmaz sizi diğer markalardan farklı kılar. Başarılı olmak ve başarıyı kalıcı kılmak adına değerli görülen detaylarla buluşmaya hazır olun. Bu detaylar sayesinde siz de kusursuz çözümlerden yararlanmaya başlayabilirsiniz.

  • Mobil Pazarlama Stratejileri Belirleme

    İnternet kullanıcılarının dijital dünyaya ulaşma amaçları, yöntemleri ve kaynakları farklıdır. Bu farklılık sizin için farklı stratejiler belirleyerek çalışmalar gerçekleştirme konusundaki yardımcınız olur. Kanala, yönteme ve amaca uygun seçenekler ortaya çıkarmak adına çalışmalar yapacağınız bu strateji kapsamında başarıyı yakalamanız mümkün olacak. Özellikle doğru kanal ve kitleyi keşfettiğinizde e-ticaret zorluklarının üstesinden gelmeniz çok daha kolay olacaktır.

  • E-Ticaret Stratejisi

    Tüketicilerin internet alışverişlerini yapmadan önceki temel amacı doğru ürün ve uygun fiyatı bularak karar vermektir. Bu anlamda tüketicinin nihai amacı bir satın alma kararı vermektir. Bu nedenle de kararı etkileyecek e-ticaret çalışmalarını gerçekleştirmek daima önemlidir. Zira tüketici kararlarını etkilemek bir e-ticaret sitesinin en büyük hedefidir. Bu hedefi gerçekleştirmenin yegâne yolu da doğru bir stratejiden geçer.

    E-ticaret stratejinizi belirlerken en büyük destekçiniz olan e-ticaret danışmanı doğru araçları kullanarak anlamlı çıktılar elde eder. Veriler üzerinden gerçekleşen analizler sayesinde de strateji belirleme süreci de kolaylaşır. Son tahlilde e-ticaret danışmanı doğru kararlar alır ve dijital platformunuzun performansı adım adım zirveye ulaşır.

  • İçerik Stratejisi

    E-ticaret platformları için en değerli konu doğru ve kaliteli üründür. Ama bu ürünleri pazarlamak ve tüketiciye sunmak da oldukça değerlidir. Söz konusu amaç için çeşitli yardımcı araçlar vardır. Bunlardan bir tanesi belki de en önemlisi içeriktir. İçeriğin kalitesi, ürünün tanıtımını kolaylaştırır. Üstelik tüketicinin ürünü bulma konusundaki çabası da azalacağından e-ticaret platformunuzun başarısı artar.

    E-ticaret danışmanlığı kapsamında içeriğin doğru ve kaliteli bir şekilde planlanması neticesinde çalışmaların başarıya ulaşması mümkün olur. SEO çalışmalarının bir parçası olarak da bilinen içerik stratejisi, e-ticaret danışmanının işini kolaylaştırır. Doğal olarak sizin de işiniz daha kolay olur.

    Başarılı ve size gerçekten faydası dokunacak olan bir e-ticaret danışmanı yukarıdaki stratejileri doğru ve kusursuz bir şekilde belirler. Strateji belirleme, uygulama ve sonuç alma süreçlerinin hepsi bu başlangıç aşamasından geçer. Bu nedenle de bu stratejileri gerçek anlamda uygulayacak bir danışmana ulaşmak sizin için en önemli şey olmalıdır.

İlgilini Çekebilir  Dropshipping Nedir ?

E-Ticaret Danışmanı Ne İş Yapar?

E-ticaret danışmanının ne iş yaptığını öğrenmek aslında e-ticaret danışmanlığı yapmaktan bazen daha zordur. Çükü birbirinden zor ve karmaşık işlemlerle size destek olan danışman sadece strateji belirleyerek bir köşeye çekilmez.

E-ticaret platformunuzu bir inşaata benzetirsek danışmanlar inşaat mühendisinden ziyade bir duvar ustası kadar çaba sarf eder. Bu nedenle de e-ticaret danışmanı görevini layığı ile yaptığı sürece platformda bir hata olması imkansızdır.

E-ticaret konusunda doğru danışmanı seçmek -bu konuyu sonraki kısımda ele alacağız- çok zorlu olsa da asıl zor olan süreç seçim sonrasındadır. Çünkü e-ticaret danışmanı yoğun ve kapsamlı çalışmalarla platformunuzu öne taşımayı arzu eder. Şimdi gelin bir e-ticaret danışmanının sizin için neler ortaya koyduğuna bir bakalım!

  • Hazırlık ve Planlama

    Dijital dünyanın en değerli alanlarından bir tanesi olan e-ticarette doğru ve başarılı adımları atmak adına öncelikle bir planlama yapmak gerekir. Bu noktada e-ticaret danışmanı, daha önce bahsi geçen stratejist kimliğini kullanır. Hangi çalışmaların yapılacağına karar verir. Çalışmaları bir düzene koyar ve vakit kaybetmeden planını hayata geçirmek için çalışmalara start verir.

  • Site Analizi ve Optimizasyonu

    Dijital dünyayı sarsacak bir platform yapısı oluşturmadan çalışmalara başlamak doğru değildir. Bu çoğu zaman e-ticaret danışmanı ile çalışmayanların yaptığı hatadır. Bu hatayı bir danışmanın yapması imkânsız olsa da e-ticaret danışmanının işe site analiz ve optimizasyonu ile başladığından emin olmalısınız. Önce kaleyi sağlama alacak danışman sonra saldırıya geçecektir.

    Site optimizasyonu sürecinde sitenin yapısal hataları giderilir. Gerekli sorunların giderilmesinden sonra da mevcut duruma göre doğru adımlar atılması adına hareket başlar. Site analizi bir bakıma sitenin açıklarını bulmak ve bu açıkların üzerine gitmek adına değerlidir. Bu durumda sonraki çalışmaların da temeli atılmış olur.

  • SEO Çalışmaları

    E-ticaret danışmanlığı dendiğinde akla genellikle SEO uzmanı ve SEO çalışmaları gelir. E-ticaret danışmanı, SEO uzmanlığına soyunsa da tek görevi bu değildir. Burada amaç SEO konusunda doğru çalışmalar yapmak ya da yaptırmaktır. On-page SEO ve off-page SEO çalışmaları kapsamında e-ticaret platformunun performansı iyileştirilir.

    E-ticaret platformunun organik trafiği ve arama motoru sıralaması iyileştirilir. Böylelikle daha fazla kullanıcının platformu keşfetmesi mümkün olur. Satışlar ve kârlılık üzerinde doğrudan etkili olan bu konu her e-ticaret danışmanının en büyük hedefidir. Uzun ve yorucu çalışmalar olan SEO çalışmalarının başarıya ulaşması önemlidir. Çünkü bu bir bakıma e-ticaret danışmanının da görevinin önemli kısmını başarıyla gerçekleştirmesi anlamına gelir.

  • Sosyal Medya Pazarlaması

    E-ticaret danışmanı sadece Google aramalarında sizi üste çıkaran ve ceketini alıp giden kimse değildir. Platformunuzu dijital ortamda görünür kılmak adına bütün mecraları etkili bir şekilde kullanır. Bu da sosyal medya gibi çok değerli bir alanda çalışmalara zemin hazırlar.

    Kitleleri harekete geçirmenin en kolay olduğu alanlardan bir tanesi olan sosyal medyada doğru pazarlama stratejileri uygulanmalıdır. Zira sosyal medyadaki başarı, e-ticaret platformunun başarısını destekler. Bugün pek çok büyük e-ticaret markasının sosyal medyadan Influencer marketing yapması aslında bu anlayışın bir parçasıdır.

İlgilini Çekebilir  Kobiler için E-Ticaret Rehberi

E-Ticaret Danışmanı Seçerken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

E-ticaret danışmanlığı, dijital dünyanın en değerli konusudur. Bu anlamda pek çok insanın kendini e-ticaret danışmanı olarak tanımlaması titiz bir seçimi gerektirir. İnşaat metaforundan hareketle bir usta seçerken nelere dikkat etmeniz gerekir? E-ticaret danışmanı seçiminde sizi cezbedecek olan danışmanın diğerlerinden farkı ne olmalıdır? gibi sorulara cevap vermek gerekir.

Şimdi gelin bir e-ticaret danışmanlığı hizmeti almak için ne tür detaylara odaklanmanız gerektiğine bir bakalım!

  • E-Ticaret Konusunda Teknik Uzmanlık

    E-ticaret platformunuzu başarıya götürecek olan e-ticaret danışmanınızı seçerken teknik uzmanlığı önemsemelisiniz. Bu noktada seçeceğiniz uzmanı bir teste tabi tutmazsınız elbette. Ama yapmayı iddia ettiği işin gerçekte danışman tarafından yapılabileceği konusunda bir kanıt istemeniz söz konusu olabilir. Örneğin daha önce bu konuda çalıştığı markalar ve başarılarını kontrol etmek doğru bir adım olur.

  • SEO Bilgisi

    E-ticaret danışmanı, platformunuzun beyin takımının başında yer alacak kişidir. Ancak danışman gerektiğinde masa başına geçip kendisi de çalışmaları yapmalıdır. Bu durumda SEO bilgisini ölçmek için önceki projelerinin SEO performansını bir incelemelisiniz. Bu sayede seçiminizin doğruluğunu öğrenebilirsiniz.

  • Danışmanlık Ücretleri

    Danışman seçerken bütün teknik detayların yanı sıra fiyat da en önemli konulardan bir tanesidir. Sonuçta e-ticaret platformunuz için e-ticaret danışmanlığı büyük bir maliyettir. Maliyetleri makul seviyelerde belirlemek başarının anahtarı olur.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu